En rekrutteringsvideo kan være med til at screene for de rette ansøgere men også til at sikre dem en god introduktions i virksomheden ved jobstartHvad er en rekrutteringsfilm?

Når virksomhederne kontakter os for at få lavet video til rekruttering, så er det typisk til flere formål, lige fra at få de rigtige ansøgere "ud af busken" til at de bliver introduceret og måske ligefrem også efteruddannet via filmene.

Sidder du med HR og rekruttering?

Hvis du til dagligt arbejder med at tiltrække de rette ansøgere til din virksomhed, modtage ansættelser, afholde samtaler og efterfølgede starte de nye kolleger op, vidste du godt, at du kan få rigtig meget hjælp ved at bruge video?

En rekrutteringsvideo kan bruges til følgende:

  • En generel profilering af virksomheden til flere jobtyper over en længere periode
  • Kortsigtet - her og nu - besættelse af en given stilling
  • Sortere de "forkerte" ansøgere fra
  • Introduktion til virksomheden eller ligefrem det specikke job, når den nye kollega starter

Hvis du kunne tænke dig at høre om prisen på en rekrutteringsfilm, så giv os et kald på 70 605 609, skriv en mail til kontakt@prosonas.dk eller udfyld dette kontaktskema og så vender vi snarest tilbage:

Hvorfor er video til rekruttering en god ide?

Årsagen til at video er god til rekruttering skyldes primært to ting:

  1. Video er i det hele taget det stærkeste medie. Online video får mere opmærsomhed, flere delinger, flere likes og mere engagement end nogen anden medietype. Det er ikke udsædvanligt at en video med samme budskab som en tekst eller et foto, får 8-10 gange så meget udbytte på Facebook, som hvis du poster opslaget bestående af tekst og billeder. Video virker bare utrolig godt på os.
  2. Rekrutteringsfilm er utrolig kosteffektive. Med priser startende på under 10.000 kr. afhængig af antal og længde, er det svært at finde noget, der reelt kan konkurrere med det ROI, du vil opleve

Derfor er det en ualmindelig god forrenting at bruge video til til rekruttering og ansættelse - dels får dit jobopslag meget mere opmærksom for pengene og dels tiltrækker du måske lige præcis dén ansøgning, der gjorde hele forskellen?

Hvorfor er ProSonas det foretrukne valg til at optage en video?

Der kan være mange grunde til at vi står solidt nr. 1 på markedet for danske rekrutteringsfilm men primært handler det om noget helt "oldschool": vi holder vores aftaler, vi producerer video i høj kvalitet og så er vi lette at arbejde sammen med. Nåh ja, så skal man jo nok heller ikke undervurdere vores prisgaranti.

Vil du have prisgaranti på din videoproduktion? Få den her, som det eneste videoproduktionsselskab i Danmark garanterer vi nemlig markedets bedste pris – lige nu med gratis kørsel oven i hvis du reagerer NU!

Vi har produceret video for nogle af Danmarks største industri-, handels-, og servicevirksomheder samt offentlige institutioner - prøv at se nogle cases og konkrete videoeksempler på vores side med referencer her.

Hvad koster video til rekruttering?

Prisen på en hvilken som helst video - uanset om det er en reklamefilm, en instruktionsvideo, videooptagelse af foredrag eller video til nyt personale, så er det simpel matematik. Det er ganske enkelt betalt pr. time og vi har nogle skabeloner, du kan tage udgangspunkt i, så du kender den specikke pris på forhånd.

En af årsager til at brugen af video til jobansættelser og virksomhedspræsentation til nye kolleger, er at det er en opgave, vi kan skrive en kontrakt på for en længere periode - eksempel et år - og det giver vi gerne en god rabat for, der gør det endnu mere attraktivt, prismæssigt.

Vi sidder klar ved telefonen og mailboksen, så hvis du vil have et konkret tilbud, kontakter du os bare på 70 605 609 eller kontakt@prosonas.dk nu!

Hvis du kunne tænke dig at drøfte dit oplæg til en videoproduktion med os, så få den første times telefonkonsultation gratis her nu.

Hvordan laver man en video til nyt personale?

Lad os bare her tage udgangspunkt i et retvisende eksempel med Siemens Windpower, som kontaktede os for at få lavet en lille serie af rekruttingsfilm. Årsagen var at Siemens mangler ingeniører til deres nye, store projekt med havvindmøller. Som så mange andre dygtige mennesker, er ingeniører svære og dyre at flytte rundt, så man skal være kreativ for at tiltrække - og ikke mindst holde på - dem.

Siemens valgte at hyre os til at producere blandt andet denne film:

Et andet eksempel er en af Danmarks mest anerkendte, private rengøringsvirksomheder, som kontantede os for at få lavet en række film til både at tiltrække men i særdeleshed også for at introducere nyt personale til virksomhedens værdier. Vokser man i rengøringsbranchen, er der tale om mange nye ansættelser og følgende instruktion af personale, endda måske på andre sprog end dansk. Derfor blev der iværksat en produktion af flere indgangsvinkler på film - en præsentation af virksomheden, en reklamefilm for at tiltrække nye kunder, en rekrutteringsvideo for at få nye ansøgere samt en række videoer med formål at introducere det hastigt stigende antal nye kolleger til virksomhedens "DNA".

Det blev der blandt andet denne film ud af:

 

En anden side af at bruge video til jobsøgning og jobskifte, er også at bruge det som den jobSØGENDE part, som DR fortæller om her: