Project Description

Kopenhagen Fur, verdens største pelsauktionshus, skulle holde medlemsmøde i Messecenter Herning, bad ProSonas om at tage ansvaret for videooptagelse af talerne på eventen.

Ca. 400 medlemmer var mødt personligt op for at høre formandens beretning, deltage i publikumsdebatten samt høre spændende indlæg fra eksterne oplægsholdere. Da Kopenhagen Fur har ca. 1.500 andelshavere, ville man med denne video kommunikere arrangementet ud til ca mere 1.000, der ikke kunne deltage lokalt på selve dagen.

Livestreaming blev dog fravalgt, da kunden vurderede at det ikke var den ekstra udgift og kompleksitet værd, da materialet er lige så relevant om 2 dage, om 1 uge og om 2 måneder, og dermed ikke er afhængig af at blive sendt live.

Hos Kopenhagen Fur arbejder vi benhårdt på at forblive verdens toneangivende auktionshus indenfor bæredygtigt pelsværk. Da vi skulle afholde et medlemsmøde for vores andelshavere, havde vi brug for at livestreame indholdet til alle de, der ikke kunne deltage med fysisk tilstedeværelse på selve dagen. Det er nemlig vigtigt for os, at vores kommunikation er i øjenhøjde og at vores andelshavere føler sig hørt og forstået. Derfor var det naturligt for os at vælge ProSonas til at stå for live videoproduktion af begivenheden, da ProSonas også selv er den toneangivende inden for déres metier og fordi kvaliteten skulle matche den høje standard, Kopenhagen Fur er blevet verdenskendte for, så der er en rød tråd i alt vi gør. Vi oplevede med det samme, at ProSonas var selvkørende, de svarede hurtigt og præcist på henvendelser og de tog hånd om alt det praktiske, så vi ikke selv skulle involveres og tage stilling til en masse. Det sparede os tid og fik helt sikkert processen til at glide bedre og mere fejlfrit, da de ved mere om teknikken end vi gør. Vi havde selv i forvejen en masse lavpraktisk bolde i luften i forhold til at få eventen afviklet, så vi oplevede stor tryghed ved den her “plug and play”-filosofi, som ProSonas står for. Undervejs i forløbet havde vi en mægtig god dialog med ProSonas, og vi oplevede, at de havde en intuitiv forståelse af, at de var en del af noget større – de er ikke “bare” kamerafolk; De forstår forretningsverdenen og vores kommercielle behov på et højere plan. På dagen for eventen var såvel humøret, som den leverede kvalitet i top – der var ikke så meget pjat med dem – de er nogle “easy going”-typer, som er meget lette at arbejde sammen med og de leverede bare et knaldgodt og professionelt resultat med en højere værdi for os, end dét, fakturaen afspejlede. Vi har været stolte af at sende materialet ud til vores medlemmer / medejere i Kopenhagen Fur og har fået rigtig god feedback fra brugerne, så det er bestemt ikke sidste gang vi gør dét.

KopenhagenFur-400x400 Kundecase - Kopenhagen Fur - investor relations HerningSøren Jespersen, Kopenhagen Fur

Kopenhagen Fur – investor relations video er multicam

Når vi filmer en konference eller en kongres, er det oplagt at gøre det både med flere kameravinkler (i fagsprog “multicam”) og med flere kameramænd til at betjene vores broadcast kameraopsætning. Til Kopenhagen Furs arrangement, vidste vi, at

  • der ville være 400 deltagere fra Kopenhagen Fur, så rummet var stort og gav os gode muligheder for at stå langt væk = kræver god zoom
  • der ville være 6 talere – alle med powerpoints, der skulle optages
  • der ville være både underholdende og mere formelle talere, så vi skulle være forberedt på at kunne følge dem rundt på scenen
kameramand_producer_prosonas-300x225 Kundecase - Kopenhagen Fur - investor relations Herning

Martin Hermansen og Kenneth Lund fra ProSonas – henholdsvis kameramand og producer på Kopenhagen Fur medlemsmøde videoproduktion

Vi valgte derfor i første omgang at basere vores setup på

  • 1 broadcastkamera med “mega zoom” på stativ, betjent af vores producer, som kunne fange både fuldt overblik, close up på talerne
  • 1 skulderbåret broadcastkamera, så vores kameramand kunne gå frit rundt men en 150 meter hale af fiberkabel, så vi kunne fange både skrå billeder ind på scenen, publikum ved spørgsmål i paneldebatten og generelt lidt forskellige stemningsbilleder
  • 1 “kidnapning” af powerpointsignalet, så vi ikke skulle nøjes med at filme det (som altid giver en lavere billedkvalitet) men kunne få det fulde, grafiske signal direkte fra computeren ind og på den måde få ultraskarp tekst og flotte farver
  • Lyden fik vi fra stedets lydmand, som stod for mikrofoner og højttalere på dagen i selve salen

Rent praktisk foregik det fredag fra 15.30 til 17.30 og vi mødte derfor ind med mandskab og udstyr i vores OB-vogn kl. 13, så vi havde god tid til at stille op. Efter eventen bød Kopenhagen Fur på en sandwich og vi pakkede udstyret i sendevognen igen og var klar til køre kl. 20.

Sådan bruger Kopenhagen Fur video fra kongressen

Efterfølgende har vi redigeret optagelserne, så der er klippet op i én video pr. taler med grafisk intro og afslutning på samt kundens logo. Alt materialet er lagt online på kundens interne hjemmeside, så de, der ikke deltog på dagen, kan se med.