Livestreaming af event - hvem kan ?Hvad er livestreaming?

Streaming af begivnheder live er nok den type online video, der minder mest om TV. Vi kommer ganske enkelt ud til din event, stiller et antal kameraer op og producerer så en livedækning, som også "sendes" direkte online på internet. Typisk i dag på YouTube og Facebook, hvor ekstremt mange mennesker ser live video hver eneste dag.  Følgende 3 cases er der vi oftest hyres:

  • Live stream af et foredrag
  • Live streaming af hele konferencer og kongresser
  • Streaming af produktlanceringer live
  • Storskærmsproduktion fra eventen

Hvad koster det at livestreame jeres event? Kontakt os på 70 605 609 eller kontakt@prosonas.dk for at få et prisoverslag eller udfyld disse par linier:

Livestreaming anbefaling "Vi hyrede ProSonas til at streame vores social media-event live samt optage interviews fra dagen. Til prisen har det helt klart haft et positivt afkast for os og livestreamen mere end 10-doblede (!) rækkevidden blandt vores forretningsforbindelser!" Mikkel Lemberg, CTO, Komfo

Hvorfor er streaming en god forretning ?

Der er en håndfuld gode grunde til at streame en event live - og primært er den røde tråd, at du får en større rækkevidde. Hvis vi skulle vælge kun 2 årsager til at det er en kanon forretning at streame jeres event live på nettet, så er følgende nok de primære "kaniner" der kan trækkes op af hatten:

  1. Du øger rækkevidden - både fordi flere KAN se med online når der er tale om en live streaming, end deltage fysisk / geografisk på din event. Det betyder at det er mægtig kosteffektivt, da du for få tusinde kroner kan ramme, i bogstaveligste forstand, 100.000 vis af mennesker.
  2. Du engagerer flere fordi eksempelvis livestreaming af foredrag ofte også har meget aktive seere, der chatter med online, stiller spørgsmål, kommenterer og deler eventen på de sociale medier med eks. hashtags og lign. 

Hvorfor skal du vælge ProSonas til at streame live?

Når vi mener at ProSonas er et af de bedste valg i branchen til en sådan videoproduktionstype, så skyldes det at vi uden at blinke kan sige, at vi er "100 meter mester" i netop det. Der findes ganske enkelt ikke nogen andre videoproducenter i Danmark, der har produceret så mange livestreaminger af events, som vi har har. Både for nogle af Danmarks største handels-, service- og industrivirksomheder, offentlige institutioner..... ja selv for statsminister, Lars Løkke Rasmussen. Se et par anbefalinger fra vores kunder her: ProSonas referenceliste.

Hertil kommer, at ProSonas A/S overstiger den i forvejen høje produktionskvalitet der skal til, for at kunne blive godkendt til at filme TED-talks. Det gør vi bla. fordi vi har kameraer, der filmer i op til 6K billedopløsning, vi har mange af dem så vi kan skifte synsvinkler og skabe en dynamisk produktion, der fastholder seerne og fordi vi er knalddygtige til at lave lyd, der er så god, at talen bliver behagelig for ørerne og letforståelig.

Nåh ja - og så fordi vi holder hvad vi lover om pris, deadline og kvalitet ...... og så er vi lette at arbejde sammen med! Vi kan vores kram og er derfor ikke blege for at give prisgaranti på din opgave! Kontakt os på telefon 70 605 609 eller send og en mail på kontakt@prosonas.dk og lad os høre nærmere !

Derfor står vi med branchens måske bedste løsning

Gennem årene har vi streamet fra flere store events og fælles er, at antallet af visninger bare stiger og stiger – i dag FORVENTER dine kunder og samarbejdspartnere at du bruger livestreaming. I forbindelse med at vi har etableret adskillige livestreaming-produktioner inkl. vores egen web-tv station, Living Smart TV, har vi samlet 9 mandeårs erfaring i livestreaming. Det er ikke så simpelt som det lyder til og mange går fejlagtigt selv i gang, i den tro at det bare er at købe “dims 1″, koble den til “dims 2″ og finde noget gratis streamingsoftware på nettet…… og så kører det.

Vi producerer din livestreaming for dig, så du ikke hverken skal købe udstyr eller lave alle begynderfejlene selv. Alt er en køreklar løsning – vi skal blot have 220v strøm og fast/kablet internetadgang til rådighed – resten står vi for og er helt selvkørende. Vi har håndteret og gennemført livestreaming med over 100.000 seere problemfrit! I får naturligvis udleveret link til streamingen så I kan dele det på jeres website, sociale medier, nyhedsmails etc. Tilkøb kan være efterfølgende interviews, redigering af råmateriale mv.

I øvrigt behøver det ikke være streaming af konferencer - det kan lige så vel være streaming af generalforsamling, produktlanceringer, pressemøder osv.

Når vi livestreamer din event, kan vi nemlig optage alle kamera- og lydspor enkeltvis, så vi efterfølgende har mulighed for at redigere indholdet og forbedre kvaliteten. Har du eks. haft en event med 5 foredragsholdere eller produktpræsentationer, giver det ofte mening at redigere det efterfølgende således at der tilføjes navne, grafiske logoer, titler osv. samt enkeltstående versioner, så du eks. let kan dele en given persons indlæg på nettet. Forbedring af billede og lyd vil her give god mening og vi udfører dels en såkaldt colorcorrection samt en mastering af lydmixet, således at lyd, lys, farver og kontrast bliver optimale.

Hvad koster det at livestreame en begivenhed ?

Når du spørger vores kolleger i branchen om, hvad det koster at livestreame jeres event, så mødes du oftest af et hav af spørgsmål og forklaringer om, at det kan man ikke lige sige fordi sådan og sådan. Lige præcis livestreaming er dog nok den letteste videoproduktion at prissætte for OS, da vi blot arbejder på en helt gennemskuelig alt-inklusive timepris, så uanset om vi planlægger, optager eller redigerer, så er det én og samme, faste pris pr. mandetime.

Da livestreamopgaver - af alle typer videoer - er den mest tidsmæssigt forudsigelige, er prisen dermed også let at forudsige. Skal du have streamet en time, betaler du for dét. Skal du have streamet en hel dag, betaler du bare for dét - det er lige ud af landevejen !

Prismæssigt ligger livestreaming af konference og lign. begivenheder fra 950 kr. pr. time (afhængigt af hvor mange folk vi skal afsted og om dine optagelser skal redigeres efterfølgende) og i forhold til udbyttet, er det en "no brainer" for mange.

Vil du have et konkret tilbud med vores PRISGARANTI? Kontakt os på 70 605 609 eller kontakt@prosonas.dk for at få et prisoverslag eller udfyld her:

Hvordan foregår en livestreaming ?

Produktion af en livestreaming foregår i 3 skridt. Først skal det hele naturligvis forberedes og det kalder vi i fagsprog for “pre-production”. Dernæst skal det udføres (“production”) og i mange tilfælde skal materialet også gøres klar til at være tilgængelig efterfølgende, såsom at klippe versioner til Facebook, YouTube osv. (“post-production”).

Se nærmere beskrivelse her:

  1. FORBEREDELSE: Specielt til opgaver som denne, oplever vi faktisk at det er bedre at der kræves så lidt af kunden, som overhovedet muligt. Komfo, i dette tilfælde, havde mere end rigeligt at se til med déres i forvejen omfattende, praktiske planlægning af dagen, og så dur det ikke hvis ikke vi, som live-team, er 200% selvkørende. Derfor aftalte vi en nærmest “plug and play”-lign. løsning, hvor vi blot aftalte hvad Komfo ønskede at få streamet og hvornår – herfra tog vi selv kontakt til personalet på eventstedet og mødte op i god tid allerede dagen før, så alt var “klappet og klart” til at gå live på selve dagen.
  2. UNDER EVENTEN: Vi satte livestreamen op således at Komfo blot skulle indsætte en enkelt lille kode på deres website og derpå dele linket til dén side til deres forretningsforbindelser via de sociale medier. En af de ting, der er særkende for ProSonas FILM A/S i sådan et tilfælde, er også kvaliteten og mængden af udstyr på dagen. Vi benytter eks. topprofessionelle lydoptagere, der er fuldt ud egnet til selv krævende lydstudieindspilninger og vi tager helst 4-5 tv-kameraer med, så vi live kan skifte vinkler, ligesom du eks. kender det fra liveproduktioner i stil med X-factor, hvor man bruger kameraskifte til at skabe dynamik og fastholde “pacet” i udsendelsen. Der er ikke noget så dræbende som en time lang præsentation, filmet forfra med ét stillestående kamera. Udbyttet var for Komfo ca. 10 gange. Dvs. for hver deltager der fysisk mødte op til eventen sad 10 og så med online. I Danmark. I Tyskland. I USA. I Australien. Og de delte udsendelsen til déres forbindelser. I England. I Sverige. Osv. Vi valgte at køre livestreamen med chat, således at de der sad og så med, kunne skrive kommentarer og spørgsmål via en såkaldt “hosted” eller modereret chatfunktion, så uhensigtsmæssige beskeder ikke slipper gennem nåleøjet.
  3. AFSLUTNING: Da eventen var færdig, tog vi fat på 2. etape og foretog en række umiddelbare og uformelle testimonials fra publikum, som kunne indgå i en stemningsvideo fra dagen. Herpå optog vi ligeledes en række interviews med nøglepersoner hos Komfo samt blandt udvalgte hovedpersoner blandt Komfos kunder. Eks. Danske Bank, Mærsk. Mv. Da vi returnerede fra studiet kunne vi gå i gang med at optimere billeder og lyd, hvilket er meget vigtigt da online video afspilles på så mange flere typer enheder end blot stuens fladskærm, at der er behov for at sikre sig, at såvel video- som lyddelen fungerer optimalt på alt lige fra bittesmå smartphones til storskærme. Ud over selve livestreamen, som stadig hver dag trækker nye visninger og dermed forlænger udbyttet af Komfos investering, færdiggjorde vi også en række videoklip af de enkelte interviews. På den måde kan Komfo nu dele hele eller dele af dagen online.

Hvis du kunne tænke dig at drøfte dit oplæg til en videoproduktion med os, så få den første times telefonkonsultation gratis her nu.