This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

5 eksempler på at indirekte reklamefilm sælger bedre online

//5 eksempler på at indirekte reklamefilm sælger bedre online

5 eksempler på at indirekte reklamefilm sælger bedre online

Selvom reklamefilm virkede godt i GAMLE dage på TV og i biograferne, ja så giver det slet, slet ikke MERE den effekt, vi HAR været vant til, specielt når vi snakker om online video på Facebook og YouTube.

Her er et par eksempler hvor profilfilm er den bedste type online video til at sælge noget!


På internet, forventer brugerne nemlig benhårdt og utålmodigt – ja vel nærmest ubarmhjertigt – at få værdi, lære noget eller høre en god historie og hvis du skal sælge dem noget, så dur påtrængende, oldschool reklamefilm IKKE mere.

Til gengæld ser vi i branchen en opadgående trend for brugen af profilfilm og ganske kort fortalt, er forskellen på en reklamefilm og en profilfilm, at en profilvideo ikke er så tydelig og direkte med sit salgsbudskab.

Hvis du vil sælge mere, så drop reklamefilm

Faktisk er der ofte slet ikke antydningen af salg – og dét sælger, når vi bevæger os på nettet. Se bare eksempelvis firmaer som Red Bull, GoPro og Apple. De laver masser af online video og de sælger masser af deres produkter, men vi har stadig til gode at høre et klassisk salgsbudskab i deres videomateriale. De fortæller kun over værdien i deres produkter, deres holdning til tingene og viser hvordan andre har fået gode oplevelser med produkterne.

HVIS der overhovedet ér et salgsbudskab i en profilvideo, er det ofte pakket GODT ind i INdirekte budskaber. Derfor er følgende 5 “bløde” typer salg, netop super godt egnet som profilvideo – de kommer her:

  • En firmapræsentation, hvor du fortæller om jeres historie, værdier og overordnet de fordele, kunderne vil opleve ved at handle hos netop jer. Dette virker fantastisk godt i tilfælde af B2B – altså business to business – salg. Nogle gange kalder man det en firmaprofil eller bare en “profilvideo”
  • En rekrutteringsvideo – her har du en genvej til at få de bedste ansøgere ved at bruge din profilvideo som rekrutteringsmateriale. Det er ikke en reklamefilm for den pågældende stilling eller virksomhed, men en værdibaseret fortælling om, hvad den ansøgende kan forvente at få ud af et job hos jer.
  • Tips og tricks. En måde at profilere sig på via video, er også at lave de her små, friske instruktionsvideoer, hvor du på en underholdende måde fortæller om, hvordan man får mere ud af virksomhedens produkter. Se eks. GoPro og hele det kæmpe community de har opbygget omkring video fra daglig brug af deres actionkameraer. Det er god kundeservice og tegner en profil af jeres virksomhed som engageret, serviceminded og i øjenhøjde med kunderne
  • En præsentation af din IDE – hvis der er noget en profilvideo er en fantastisk platform til, er det at præsentere en ide. En typisk reklamefilm opfattes så belastende og så, ja ubelejligt af seerne, specielt online, at du højest har 5-10 sekunder, før folk klikker væk. En profilfilm flyver bedre under radaren, hvis man kan sige det sådan, og det gør, at seerne kikker med i længere tid, hvorved du får en længere kontaktflade til at fortælle om din ide.
  • Og så har vi til sidst “mavepusteren“. Hele pointen med video, altså at film er “kongen” af medier, når man skal overbringe følelse og værdier, kommer i spil her. Når du skal fortælle noget, der virkelig skal ramme folk i maven og for alvor rykke noget, så er det svært at komme uden om profilvideoer. Lyd og levende billeder går langt mere ufiltreret ind i vores opmærksomhed og følelser end tekst og fotos gør – faktisk er det dokumenteret, at det budskab på video, sætter sig 7-8 gange så godt fast, som tilsvarende budskab i en artikel. Til gengæld koster det langt fra 7-8 gange så meget at LAVE en video, så det er en ualmindelig god forretning.

Hvad koster en reklamefilm?

Hos ProSonas Film har lavet hundredevis af profilvideoer for ideer, firmaer, produkter og services siden 2010 og vores erfaringer er, at netop profilvideoer rammer en rigtig god balance mellem høj produktionskvalitet og lav investering. En typisk profilvideo kan laves på få dage med optagelser og redigering og er derfor en af de mest kosteffektive produktioner vi laver.

Hvis du vil vide mere om hvordan vi kan flytte din virksomheds resultater i den planlagte retning med en profilvideo, så lad os høre nærmere på www.prosonas.dk under menupunktet “kontakt os”.

By | 2017-06-23T13:28:43+00:00 juni 23rd, 2017|Categories: Video på social media|Tags: , , , , , |0 Comments

About the Author:

Leave A Comment